Web 2.0 alla võib liigitada hulganisti erinevaid teenuseid:
- Sotsiaalsed järjehoidjad http://portaal.e-uni.ee/uudiskiri/tooleht/sotsiaalsed-jarjehoidjad-ja-marksonad
- Multimeedia jagamine (youtube, Flickr, Fotki jne)
- Podcastid http://www.arvutikasutaja.ee/podcast.php
- Sotsiaalsed võrgustikud (MySpace, Facebook, Orkut)
- Agregaatorid e infovoogude haldajad http://www.e-uni.ee/e-oppija/eope20_perskesk/agregaator_kui_infovoogude_haldaja.html
- Mash-up – veebiteenus, kus kogutakse kokku info erinevatest allikatest Näide: http://www.blears.net/weather/
- Info otsimise ja filtreerimise vahendid – teenused, mis otsivad, analüüsivad sisu. Näited: http://technorati.com/about/, http://www.digg.com/
- Office veebis (Zoho, GoogleDocs)
- ...
Ei ole enam autoreid ja kasutajaid – kõigil on võrdne õigus osaleda loomisprotsessis. Aina ähmastumas on piirid professionaalide ja amatööride vahel. Igaühest võib saada professionaal ja selle üle otsustavad teised kasutajad. Mida rohkem sinu fotosid vaadatakse või ajaveebe loetakse, seda kõvem tegija sa oled. Võib rääkida kollektiivsest intelligentsusest või rahva tarkusest. Üheks selle väljundiks on folksonoomia teke, kus tavakasutajad lisavad erinevatele objektidele märksõnu, mis lihtsustavad teiste kasutajate jaoks otsingut. Kõik see võimaldab aina suurenevast infohulgast leida endale vajalik. Väga oluliseks muutub ka koostöö ning igasugused võrgustikud ning kogukonnad on muutunud väga populaarseks. Kokkuvõtteks võibki öelda, et kui Web 1.0 ühendas arvuteid, siis Web 2.0 ühendab inimesi.
Web 2.0 saab väga mitmel moel kasutada õppetöös. Näiteks kui inimestel ei ole võimalik tulla füüsiliselt kokku, saavad nad arvuti abiga suhelda. Samas saab ka anda ülesandeid kasutades blogisid jms. Ka arvestuslikke töid on võimalik teha Web 2.0 abil. Kui õpetaja puudub tunnist ja seda tundi asendatakse on võimalik Web 2.0 abil kontrollida tunnirööd. Võimalik ka panna ideid, mida teostada. Nt leidsin internetistl, kuidas G. Adolfi Gümnaasiumis pandi edaspidisteks tundideks ideid internetti üles. Kasutades Web2.0 saab ka infot otsida.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar